MVGYOSZ hírlevél – Együtt formáljuk élhetőbbé a világot! 30. szám 2017.06. 01.

Tartalom

Az MVGYOSZ hírei, közleményei

1. K&H Bank Zrt. felhívása

2. „Átmeneti zárva tartás a Segédeszközboltban
Az MVGYOSZ hírei, közleményei

1. K&H Bank Zrt. felhívása

 

Az alábbi megkeresés és csatolmánya érkezett a K&H Csoporttól a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségéhez.

Kérem, hogy a kérdések megválaszolásával segítsék elő a helyes válaszadást, mert egyrészt én nem ennek a banknak vagyok az ügyfele, másrészt pedig fontosnak tartom a többségi véleményt továbbítani. A tematikus levelezőlistákra beküldött levelemben nem említettem, hogy hasznos lehet más bank ügyfeleinek véleménye is.

Válaszaikat legkésőbb június 12-éig szíveskedjenek megküldeni részemre az elnokseg@mvgyosz.hu e-mail címre.

Üdvözlettel:

 

dr. Nagy Sándor

elnök

 

Tisztelt Cím!

 

A Magyar Nemzeti Bank 2017. március 13-án kiadta a 4/2017. (III.13.) számú ajánlását a fogyatékos ügyfelekkel kapcsolatos bánásmódról, amely a 2015-2025. évekre elfogadott Országos Fogyatékosságügyi Program első, 2015-2018. évekre vonatkozó Intézkedési Terve új, eddigiekben nem szabályozott területekre terjed ki, így – a hozzáférhetőséget komplex fogalomként kezelve – többek között a pénzügyi szolgáltatások egyenlő esélyű és biztonságos hozzáférhetőségére is.

 

Az ajánlás számos elvárást és követendő gyakorlatot fogalmaz meg a pénzügyi szervezetek felé. Bankunk ezen elvárások figyelembe vételével szeretné jelenlegi esélyegyenlőséget segítő szolgáltatásait valamennyi fogyatékkal élő ügyfele számára még könnyebb és egyszerűbb módon hozzáférhetővé tenni.

 

Az egyenlő esélyű és biztonságos hozzáférhetőség biztosítása érdekében Bankunk akciótervet dolgozott ki, mellyel kapcsolatban szeretné az érintett szervezetek véleményét kérni. Az akciótervet levelünkhöz mellékeltük. Az alábbi (az ajánlásban érintett) témákban szívesen vennénk tanácsukat az Önök által képviselt csoportok igényeinek jobb megértéséért:

1. Megítélésünk szerint az általunk az akcióterv szerint vállalt személyes segítség a fiókba érkezéskor többet ér, mint a sorszámhúzó berendezés kihangosítása vagy Braille nyomógomb bevezetése. Ezt a fogyatékkal élők által gyakran látogatott fiókokban dolgozó munkatársaink is megerősítették. Önök is hasonló véleményen vannak?

2. Az ügyfelekkel folytatott beszélgetés során milyen módon nevezhetjük az egyes fogyatékosságokat? Törekedni szeretnénk a legtapintatosabb, legudvariasabb kommunikációra.

3. A követelés-kezelési folyamatban jelenleg is van lehetőség a törvény által előírt feltételek mellett fizetési haladék illetve fizetési átütemezés biztosítására. Van-e ezzel a folyamattal kapcsolatban bármilyen javaslatuk, amely speciálisan a fogyatékkal élők számára fontos az ügyfélélmény szempontjából?

4. Melyik a leggyakrabban használt felolvasószoftver, amellyel egy látássérült weboldalakat használ? Tudnának-e referencia weboldalt említeni, amelynek akadálymentessége kellő segítséget nyújt a használat során?

5. A K&H Mobilbank használatában van-e szükség valamilyen esélyegyenlőséget segítő funkcióra?

6. Telefonos ügyfélszolgálatunk automata menüpontjában milyen tájékoztatás nyújthat valós segítséget, figyelembe véve hogy a weboldalon a teljes szolgáltatás-térkép elérhető?

Az akciótervhez kapcsolódó észrevételeiket, javaslataikat, illetve a fenti kérdésekre vonatkozó válaszaikat – lehetőség szerint – 2017. június 16-ig várjuk.

Budapest, 2017. május 31.

 

Köszönettel:

Személyi László

program menedzser
***

2. Átmeneti zárva tartás a Segédeszközboltban

 

Ezúton tájékoztatunk minden érintettet, hogy az MVGYOSZ Budapest, Hermina út 47. szám alatti Segédeszközboltja 2017. június 1-től 2-ig technikai okok miatt zárva tart. Ez idő alatt telefonhívásokat sem fogad és e-mailekre sem válaszol a segédeszköz értékesítő.

Tervezett nyitás dátuma: 2017. június 6. kedd.

Szíves megértésüket köszönjük!

Angyal Gábor

***
Köszönjük, hogy elolvasta hírlevelünket!

***

A hírlevelet szerkesztette: Árvay Mária és Szabó Hajnalka

Print Friendly, PDF & Email
Az oldal tetejére